Imagine- Dôležité udalosti


Rodný list korytnačky

Kliknite na korytnačku pravým tlačidlom myši. Otvorí sa ponuka príkazov.
Zapamätajme si, že:
>> musíte kliknúť presne na korytnačku, aby sa namiesto ponuky príkazov pre korytnačku neotvorila ponoka príkazov pre stránku.
>> V prvom riadku ponuky je príkaz Zmeň K1, ktorý otvorí rodný list korytnačky.
>> V prvom riadku ponuky vidíme okrem slova Zmeň aj to, že korytnačka sa volá K1.

Zvoľte prvý príkaz ponuky (Zmeň K1). Na obrazovke sa otvorí okno s nastavením a informáciami o korytnačke.
Na niektorých záložkách tu nájdete, aký má práve korytnačka tvar, smer, akú farbu a hrúbkumá teraz jej pero a mnoho ďalších nastavení. Údaje o korytnačke si môžeme nie len prečítať ale ich aj zmeniť.

Pri kliknutí

Všimnite si najspodnejšie okienko s názvom priKliknutí. Je prázdne, pretože zatiaľ ste korytnačku nenaučili, ako má reagovať, keď na ňu kliknete ľavým tlačidlom myši. Napíšte sem napríklad: do 60 vl 60:


Potom kliknite na OK a rodný list sa zavrie. Klikajte teraz na korytnačku a pozorujte výsledok. Čo korytnačka nakreslí ak klikneme na korytnačku 6 krát ?
Doteraz ste ako reakciu na udalosť prikliknutí používali iba základné príkazy. V riadku prikliknutí však môžete použiť aj Vaše vlastné píkazy ako štvorec alebo strom.

Skok na ľubovoľnú pozíciu

Na posun korytnačky môžete použiť príkaz nechpoz [súradnica_x súradnica_y] napíklad: nechpoz [100 50] Korytnačku môžete presunúť aj na náhodnú pozíciu, napísaním nasledujúceho príkazu do príkazového riadku: nechpoz ?

Automaticé ťahanie

Čo je to autommatické ťahanie si najlepšie ukážeme na príklade:
1. Otvorte si nový projekt alebo sa uistite, že v rodnom liste korytnačky je riadok priKliknutí prázdny.
2. Vytvorte procedúru, s názvom dom (z predchádzajúcej kapitoly).
3. Otvorte záložku s menom Udalosti. Tu môžete korytnačku naučiť, ako má reagovať na rôzne udalosti.
4. Kliknite na tlačidlo Pridaj.
5. V zozname udalostí zvoľte priŤahaní a kliknite na OK.
6. Do riadka priŤahaní napíšme dom a kliknite na OK.
7. Potom kliknite na záložku Tvar. A v jej dolnej časti kliknite na štvorček pred nápisom Automatické ťahanie.
8. Teraz ťahajte korytnačku myšou po ploche.


Korytnačka nakreslí dom vždy keď si "uvedomí", že ju ešte stále ťaháme.

Ak sa Ti zdá domov priveľa, zmeň udalosť priŤahaní na dom čakaj 30Príkaz čakaj 30 zdrží korytnačku pri každom dome o 30 milisekúnd

Ak zmeníte priŤahaní na dom čakaj 60, medzery medzi domami sa zväčšia. Skúste tiež:pd dom ph čakaj 60




Môžte prejsť na ďalšiu kapitolu, v ktorej sa naučíme meniť pero korytnačky. Z horného podmenu si vyber ďalšiu kapitolu "Procedúry". Späť na horné menu.