Imagine- úvod


V tejto kapitole budeme pracovať v programe ktorý sa nazýva IMAGINE, ktorý vznikol pre žiakov, študentov a ich učiteľov. Vďaka tomuto programu sa naučíme základy programovania a rozvýjať si svoje algoritmické myslenie. Tvojím priateľom a sprievodcom bude korytnačka- malý kresliaci robot, ktorý žije na bielen stránke v počítači. Korytnačka sedí a čaká kedy sa bude podľa tvojich príkazov hýbať a otáčať, akým perom bude kresliť, kedy zotrie papier a začne odznova.

Čo sa naučíme ?
  1. >> pohybovať sa a kresliť pomocou korytnačky
  2. >> naučíš sa skladať jednoduché príkazy do zložitejších
  3. >> vytvoriť ďalšie korytnačky a pracovať s nimi
  4. >> zmeniť tvar korytnačky
  5. >> naučíš sa definovať vlastné príkazy
  6. >> zostrojiť na stránke živý obraz z viacerých korytnačiek
  7. >> vytvoriť jednoduché hry
Pri vytváraní materiálov a úloh bola použitá učebnica: Tvorivá Informatika 1. zošit z programovania.

Nemáš ešte Imagine nainštalovaný a nevieš ako ho nainštalovať ? Klikni sem

Začíname s programom Imagine
Nájdi na pracovnej ploche svojho počítača takúto dvojicu iko- korytnačiek. Klikni myšou na ľavú z nich (dvojklik), teda na celú zelenú. Tak vstúpiš do programu imagine.
Môžme sa pustiť do práce s korytnačkou, z horného podmenu si vyber prvú kapitolu "Základné príkazy". Späť na horné menu.